Захист прав споживачів: що треба знати на «Радіодень МИКОЛАЇВ»

15.03.2021р. начальник управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області Циган Ірина Миколаївна та начальник відділу контролю у сферах захисту споживачів, реклами, антитютюнового законодавства та пробірного контролю управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області Мандрик Людмила Петрівна прийняли участь у радіо- та телепрограмі «Радіодень МИКОЛАЇВ», темою якої було «Захист прав споживачів: що треба знати».

У програмі було висвітлено:

  • скільки звернень надійшло на адресу управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області;
  • на що частіше скаржаться споживачі;
  • скільки заяв розглянуто на користь споживачів, скільки коштів повернуто за неякісні товари;
  • як підвищити обізнаність споживачів про свої права.

Розглядали актуальні питання щодо прав споживача у разі придбання ним товару неналежної якості, прав споживача у разі придбання товару належної якості, прав споживача у разі порушення умов договору.  Телеглядачам та радіослухачам  були надані практичні поради, щодо вирішення спірних питань, які виникають у разі порушення прав споживачів недобросовісними суб’єктами господарювання.

Під час телеефіру представники Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області  проінформовали, про вступ в силу з 16.01.2021р. норми ст. 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Відповідно до  якої обслуговування споживачів обов’язково здійснюється державною мовою та  інформації про товари та послуги на території України надається державною мовою.  У зв’язку з чим, надано рекомендації щодо дій споживача, у разі відмови суб’єктом господарювання в обслуговуванні державною мовою або при відсутності  інформації про товари та послуги на державній мові.

Враховуючи вихід програми у прямому ефірі, до обговорення порушених питань долучились пересічні споживачі які не змогли самостійно відстояти свої права при купівлі товару неналежної якості і тільки після звернення до управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області питання були вирішені на користь споживачів шляхом розірвання договору купівлі-продажу та повернення коштів.