Як отримати компенсацію за пошкоджений вантаж

Купуючи товар в Інтернет-магазині, ми вирішуємо питання про вибір організації з доставки вантажу.

Сьогодні варіантів доставки товару до споживача дуже багато – від послуг державної Укрпошти до банального способу передачі речі маршруткою-поїздом-літаком через приватні руки. Однак вирішальну роль відіграють термін доставки, вартість цих послуг і, безумовно, якість їх надання.

На жаль, є випадки, коли замовлений чи відправлений товар пошкоджується під час транспортування, а інколи навіть губиться. Звичайно, що на голослівні вимоги невдоволеного споживача ніхто реагувати не буде, тому потрібно мати правові докази.

Як діяти споживачеві в таких прикрих випадках щоб отримати відшкодування спробуємо надати необхідні рекомендації.

Перш за все, перед укладанням договору з підприємством, яке має доставити вантаж, необхідно уважно ознайомитися з умовами надання послуг. Така інформація може бути розміщена  на офіційному сайті цієї організації або в куточку споживача, тощо.

По друге, варто врахувати норми законодавства з даного приводу, а саме, відповідно до п. 7 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів» договір – усний чи письмовий правочин між споживачем і продавцем (виконавцем) про якість, терміни, ціну та інші умови, за яких реалізується продукція. Підтвердження вчинення усного правочину оформляється квитанцією, товарним чи касовим чеком, квитком, талоном або іншими документами.

Споживачеві слід врахувати, що підписавши товарно-транспортну накладну, він укладає договір з перевізником  і погоджується з умовами надання послуг компанією.

Увага! Це важливо! Будь-яке відправлення повинно бути здійснено з описом вкладення та оголошеною цінністю. Оголошена цінність повинна дорівнювати реальній (ринковій) вартості відправлення. Це дає можливість компенсувати збитки в разі втрати вантажу або пошкодження відправлення, оформивши претензію на відшкодування збитків згідно з оголошеною вартістю.

При отриманні вантажу, в разі його втрати або виявлення пошкодженого товару, радимо споживачу одразу звернутися до керівника відділення та оформити претензію, в якій обов’язково потрібно вказати:

– опис вантажу, упаковки та кількість пошкодженого або загубленого вантажу;

– характер пошкоджень, якщо такі існують;

– суму претензійних вимог;

– очікувана форма компенсації (переказ грошей на розрахунковий рахунок, виплата готівкою (тільки до 2000 грн),

– дані контактної особи та номер телефону для повідомлення рішення.

Варто знати, що відповідно до п. 9 ст. 10 Закону України «Про захист прав споживачів», виконавець зобов’язаний протягом місяця відшкодувати збитки, що виникли у зв’язку з втратою, псуванням чи пошкодженням речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг). Виконавець не звільняється від відповідальності, якщо рівень його наукових і технічних знань не дав змоги виявити особливості речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг).

Будьте обізнані! Застосовуйте у випадку необхідності  знання законодавства про захист прав споживачів.