Відсьогодні Держпродспоживслужба контролює рекламу вакансій
Реклама вакансій є важливим елементом сучасного ринку праці. Вона не лише інформує населення про доступні робочі місця, а й формує загальне уявлення про умови зайнятості, культуру праці та надійність роботодавців. Рекламні вакансії часто містять приховану дискримінацію, маніпуляції або недостовірну інформацію. У відповідь на це, держава запровадила профілактичний контроль і відповідальність за порушення норм реклами вакансій.
У цьому контексті особливого значення набуває контроль за змістом та достовірністю рекламних матеріалів про працевлаштування, що входить до компетенції Держпродспоживслужби як одного з органів, відповідальних за нагляд за дотриманням вимог Закону України “Про рекламу”.
З 8 травня 2025 року набули чинності зміни до законодавства, які передають повноваження з контролю за рекламою вакансій Державній службі України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужбі).
Відповідно до статті 24-1 Закону України «Про рекламу», у рекламі про вакансії забороняється висувати вимоги за ознаками:
- раси, кольору шкіри;
- віку;
- статі
- стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД;
- сексуальної орієнтації;
- політичних, релігійних та інших переконань;
- членства у професійних спілках або інших громадських об’єднаннях;
- етнічного та соціального походження;
- сімейного та майнового стану;
- місця проживання;
- мовних або інших ознак, не пов’язаних з характером роботи або умовами її виконання
Такі вимоги вважаються дискримінаційними та порушують законодавство про рекламу, а отже несуть ризики для громадян, які можуть потрапити у трудове рабство, стати жертвами шахрайства або отримати несправедливі умови праці. Тому ключове завдання державних органів — запобігати поширенню неправомірної реклами та вживати заходів реагування.
Щоб уникнути порушень, роботодавцям варто дотримуватися таких порад:
- подавати достовірну та чітку інформацію в оголошеннях;
- уникати будь-яких ознак дискримінації;
- вказувати контактні дані та правовий статус (ФОП, юридична особа);
- повідомляти реальні умови праці без приховування деталей;
- не залучати до реклами неперевірених посередників.
Варто пам’ятати: репутація роботодавця формується не лише якістю праці, а й відкритістю, чесністю та повагою до прав громадян.
Суб’єкти господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні в Україні або за кордоном, зобов’язані вказувати в рекламі примітку: «Отримання від громадян гонорару, комісійних або інших винагород за надання послуги з пошуку роботи та сприяння у працевлаштуванні, інших пов’язаних з цим послуг забороняється».
Реклама вакансій є необхідним інструментом для розвитку економіки, покращення зайнятості та кадрового забезпечення. Водночас вона потребує системного контролю та правового регулювання для запобігання зловживанням, шахрайству та дискримінації.
У разі виявлення неправомірної реклами працевлаштування — звертайтеся до Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області: dpssmykolayiv@dpssmk.gov.ua.
-
15:33, 19 Травня
Державний контроль за експортерами меду бджолиного до Європейського Союзу (ЄС)
-
15:06, 19 Травня
Нарада щодо організації оздоровлення та відпочинку дітей
-
14:23, 19 Травня
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ!
-
16:03, 16 Травня
Протидія поширенню вузькозлатки ясеневої смарагдової в Україні – головна мета науково-практичної конференції
-
12:44, 16 Травня
Онлайн-нарада щодо організації здорового шкільного харчування
-
11:56, 16 Травня
Вакантні посади Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області станом на 15 травня 2025 року
-
09:53, 16 Травня
Дотримання норм і правил захисту населення від впливу електромагнітних випромінювань та розміщення базових станцій стільникового зв’язку
-
14:05, 15 Травня
З Днем вишиванки!
-
17:05, 13 Травня
Вузькозлатка ясенева смарагдова: ознаки пошкодження дерев
-
16:43, 12 Травня
Міжнародний День здоров’я рослин