Ціни на лікарські засоби і медичні вироби перебувають на постійному контролі

Головне управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області, шляхом проведення постійних цінових спостережень, здійснює  контроль за встановленням суб’єктами господарювання  роздрібної торгівлі цін на товари, зазначені в постанові Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 № 223 та розпорядженні Миколаївської обласної військової адміністрації від 15.03.2022 № 89-р, зокрема: етанол (розчин 96%), нестероїдні протизапальні лікарські засоби вітчизняні, антибактеріальні лікарські засоби вітчизняні.

Спостереження цін здійснюються в м. Миколаїв та у всіх районах Миколаївської області.

Головне управління взаємодіє з Державною службою з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Миколаївській області. За отриманою інформацією, протягом поточного року 1115 разів проведено аналіз роздрібних цін на лікарські засоби у  суб’єктів господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю в Миколаївській області.

Задля забезпечення ефективного контролю за встановленням роздрібних цін на лікарські засоби та медичні вироби, уникнення порушень державної дисципліни цін, застосовуються превентивні заходи впливу, зокрема надання відповідних роз’яснень та консультацій суб’єктам господарювання щодо недопущення необґрунтованого підвищення цін. Внаслідок чого ціни знижуються за рахунок зменшення торговельних надбавок.

Відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» ціни поділяються на вільні та державні регульовані. Вільні ціни встановлюються суб’єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, на які запроваджене державне регулювання.

Ураховуючи викладене, нагадуємо, постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і медичні вироби» введено державне регулювання цін на лікарські засоби та медичні вироби шляхом встановлення граничних надбавок:

–         на лікарські засоби, включені до Національного переліку основних лікарських засобів (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів), граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, та диференційовані граничні торговельні (роздрібні) надбавки 10-25 відсотків, в залежності від закупівельної ціни з урахуванням податків;-         на лікарські засоби (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів, а також лікарських засобів, що підлягають закупівлі відповідно до договорів керованого доступу), які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків;-         на лікарські засоби (крім препаратів інсуліну) та медичні вироби, вартість яких підлягає реімбурсації відповідно до законодавства, граничні постачальницько-збутові надбавки в розмірі 10 відсотків, що нараховуються до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків, та граничні торговельні (роздрібні) надбавки в розмірі 15 відсотків, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків;-         на препарати інсуліну, вартість яких підлягає реімбурсації відповідно до законодавства, граничні постачальницько-збутові надбавки в розмірі 10 відсотків, що нараховуються до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків, та граничні торговельні (роздрібні) надбавки в розмірі 10 відсотків, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків.Ураховуючи викладене, наголошуємо на необхідності дотримання вимог встановленого державного регулювання цін на лікарські засоби.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2022р. № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану.

Разом з тим, дозволено здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю), зокрема, за наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, виключно на підставі рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері.

За умови виникнення питань щодо порушення у сфері ціноутворення, пропонуємо письмово звертатися до Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області для вжиття вичерпних заходів:

  • за адресою: пр-т Центральний, 288, м. Миколаїв, 54003
  • на електронну пошту e-mail: dpssmykolayiv@dpssmk.gov.ua
  • через електронну форму для надсилання звернень громадян, яка доступна на сайті за посиланням

За порушення при формуванні, встановленні та застосуванні державних регульованих цін чинним законодавством передбачена відповідальність. А саме до суб’єктів господарювання-порушників застосовуються адміністративно-господарські санкції відповідно до статті 20 Закону України «Про ціни і ціноутворення» та накладаються адміністративні стягнення у вигляді штрафів на винних осіб відповідно до ст.1652 Кодексу України про адміністративні правопорушення.