Щодо розгляду у 2019 році, звернень громадян про порушення, суб’єктами господарювання, законодавства про харчові продукти.

Протягом 2019 року до відділу безпечності харчових продуктів управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Головного управління надійшло 84 звернення громадян в тому числі 59 про порушення суб’єктами господарювання законодавства про харчові продукти, 25 різне.

Із 59 звернень про порушення операторами ринку законодавства про харчові продукти,  21 обґрунтоване та 38 не обґрунтованих.

При проведенні позапланових заходів державного контролю на підставі 21 звернення, у 11 випадках підтверджено факти порушень, у 10 випадках не підтверджено фактів порушення законодавства про харчові продукти.

Основною причиною необґрунтованих звернень є надання заявниками неповної інформації необхідної для здійснення позапланового заходу державного контролю, а саме відсутність назви оператора ринку (натомість зазначається назва магазинів, кафе, тощо), точної адреси місця знаходження потужності (натомість зазначається назва вулиць, ріг вулиць, тощо), детального опису порушень, також в окремих випадках відсутність наявності копій товарного чеку, або інших матеріалів що підтверджують порушення операторами ринку законодавства про харчові продукти.

По кожному із звернень, громадянам надано відповідні повідомлення про  результати розгляду звернень в тому числі роз’яснення про необхідність надання обов’язкової, для здійснення позапланових заходів державного контролю, інформації щодо суб’єкта господарювання, яким порушено законодавство про харчові продукти.

З метою належного реагування, в межах чинного законодавства, Головне управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області інформує.

Підстави, для здійснення позапланових заходів державного контролю у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, визначені частиною 4 статті 18 та пункт 2 частини 5 статті 21 Закону України «про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоровя та благополуччя тварин», з урахуванням статті 6  Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Однією з підстав для здійснення позапланових заходів державного контролю на потужності з обігу харчових продуктів є обгрунтоване звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності), та/або про порушення суб’єктами господарювання законодавства про харчові продукти.

Звернення фізичної особи має бути оформлене згідно вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян». У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Звернення обов’язково повинно мати інформацію про організаційно-правову форму (ФОП, ТОВ, ПП тощо) та назву суб’єкта господарювання, яким порушено законодавство про харчові продукти, також повну адресу місця знаходження потужності (магазину, кафе, кіоску тощо) в якій виявлено порушення законодавства про харчові продукти. Також, звернення повинно мати детальний опис порушення законодавства про харчові продукти.

За відсутності інформації, яка обов’язково повинна бути у зверненнях, такі звернення є необґрунтованими, відповідно державні інспектори не мають підстав для здійснення позапланових заходів державного контролю.

У разі наявності у споживача документів, або інших матеріалів, які підтверджують порушення, обов’язково додавати їх копії до звернення.

На сьогоднішній день, споживачі можуть направляти свої звернення на Гарячу Урядову Лінію, Гарячу лінію облдержадміністрації, Головному управлінню Держпродспоживслужби в Миколаївській області .

Крім того звертаємо увагу на те, що питання торгівлі харчовими продуктами у не встановлених місцях (стихійна торгівля) належить до компетенції органів внутрішніх справ та виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад.