Щодо порушень прав споживачів при наданні послуг з ремонту комп’ютерної техніки

У зв’язку з численними зверненнями споживачів щодо порушення їх прав під час ремонту комп’ютерної техніки, Головне управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області повідомляє наступне.

Деякі суб’єкти господарювання, скориставшись довірою громадян, особливо людей похилого віку, низьким рівнем правової свідомості, проблемами зі здоров’ям, надають недоброякісні послуги. А саме: пропонують спеціальні умови виконання замовлень (всілякі знижки, розстрочки платежів), заохочують надавати згоду на оформлення споживчих кредитів.

Такі методи роботи суб’єктів господарювання призводять до того, що обманутим споживачам залишається тільки право направляти скарги, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» на неякісно надані послуги, порушені строки замовлень, гарантійних зобов’язань та ін.

Аналіз договорів суб’єктів господарювання на ремонт компьютерної техніки підтверджує той факт, що виконавці робіт намагаються всіляко уникнути відповідальності за надання неякісних послуг. Зокрема, умовами договору передбачається строк гарантії на ремонт комп’ютерної техніки до 30 діб.

Інформація щодо наданих послуг зазначається не чітко, «взагалі», що не дозволяє у майбутньому пред’явити до суб’єктів господарювання претензії щодо строку та якості робіт.

Більшість договорів щодо ремонту комп’ютерної техніки не містять інформацію про види робіт, їх кількість.

Порядок оплати вартості послуг зазначається майже у всіх договорах та погоджується із замовником. При цьому розрахунковий документ (чек, квитанція), який підтверджує факт отримання коштів суб’єкти господарювання не надають.

Відомі випадки, коли у договорі відсутні відомості щодо місцезнаходження суб’єкта господарювання, деякі суб’єкти господарювання постійно змінюють місцезнаходження пункту прийому заказів, що унеможливлює пред’явлення позовних вимог, а також проведення перевірок та застосування штрафних санкцій.

Виходячи з наведеного, споживачам слід бути більш уважнішими, зважено підходити до укладання договорів на виконання послуг з ремонту компьютерної техніки.

У разі виявлення порушень з боку суб’єктів господарювання споживач має право написати скаргу на ім’я керівника (виконавця послуг) з вимогою щодо виконання умов договору або усунення недоліків у виконані роботі. Скарга складається у двох примірниках, один з яких з відміткою про отримання виконавцем, залишається у замовника. Якщо претензії ігноруються, споживач має право звернутися з відповідною скаргою на суб’єкта господарювання до Управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області.

Управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області нагадує суб’єктам господарювання, які надають послуги з ремонту компьютерної техніки про необхідність дотримання законів України «Про звернення громадян», «Про захист прав споживачів», а також Правил побутового обслуговування населення, затверджених постановою КМУ від 16.05.1994 №313.