Що треба знати та на що звернути увагу споживачу, який користується послугами хімчистки

Перш за все споживач має бути обізнаним який саме суб’єкт господарювання надає йому послуги з хімчистки його речей. В приміщенні, де проводиться приймання та видача  замовлень, на видному та доступному для споживача місці повинна розміщуватись інформація про повне найменування виконавця робіт, його адреса, номери телефонів, копія свідоцтва про державну реєстрацію, прізвище, ім’я та по батькові керівника (власника).

Під час приймання замовлення працівник хімчистки (приймальник замовлень) повинен: оглянути кожен виріб у присутності споживача і попередити щодо усадки виробу, проявлення після обробки прихованих дефектів, звернути увагу на всі явні дефекти, запропонувати споживачу зняти фурнітуру або матеріали оздоблення речі з метою збереження їх якості в процесі виконання робіт з хімічної чистки.

Увага! До відома споживачів!

Існує чотири ступені зносу речей – 10, 30, 50, 75 відсотків. Дуже важливо це врахувати  при здачі своїх речей в хімчистку, щоб не здешевити їх при оформленні замовлення.

  • 10 відсотків – це вироби, які не були у вжитку, без пошкодження волокон і забарвлення;
  • 30 відсотків – це вироби мало зношені із незначним забрудненням, що раніше не були піддані пранню, хімічній чистці або перефарбуванню, не мають пошкодження волокон і поривів;
  • 50 відсотків – це речі ношені, прані, чищені, перефарбовані, вигорілі, із збитим ворсом, потерті, з невеликими поривами та штопанням, із значним забрудненням і заплямуванням, які мають зачіпки, незначні припали;
  • 75 відсотків – це вироби дуже забруднені, були піддані пранню, хімічній чистці, перефарбуванню, реставрації мають витертість і вигорілі місця, припали, штопання, розриви, спущені петлі, плями, що зіпсували колір і волокна тканини, незначні пошкодження міллю, зваляний волосяний покрив на хутрі, пошкодження шкіряної тканини.

Слід врахувати! Споживач  у квитанції (договорі) своїм підписом підтверджує згоду з визначенням відсотків зносу речі, виду обробки, наявністю дефектів та можливістю проявлення прихованих дефектів та усадки виробу в процесі обробки. Вартість прийнятих на хімчистку речей узгоджується споживачем разом із приймальником або на підставі підтверджуючих документів (касового чеку, квитанції, тощо). Дуже важливо звернути увагу на цей момент, бо споживач дає згоду на обумовлену вартість речі і своїм підписом підтверджує її. В подальшому, у разі псування хімчисткою виробу споживач має право вимагати компенсацію саме цієї обумовленої вартості.

Зверніть увагу! В квитанції (договорі) обов’язково зазначаються терміни виконання замовлення.

 Це важливо! У разі потреби, вимоги споживача розглядаються після пред’явлення ним розрахункового документа (квитанції, договору), який засвідчує факт замовлення роботи (послуги).

Забираючи речі після виконання  хімчистки, обов’язково, в присутності працівника хімчистки необхідно оглянути їх. Якщо повертають неякісно очищені чи зіпсовані речі і не погоджуються із зауваженнями – зверніться до адміністрації закладу. Краще звертатися з письмовою скаргою, до якої додати копії документів, на які опираєтесь у своїй заяві (квитанції  хімчистки, документа що засвідчує вартість речі, тощо).

Будьте обізнані !

Відповідно до п.9 ст.10 Закону України «Про захист прав споживачів» виконавець зобов’язаний протягом місяця відшкодувати споживачеві збитки, що виникли у зв’язку з втратою, псуванням чи пошкодженням речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг). Виконавець не звільняється від відповідальності, якщо рівень його наукових і технічних знань не дав змоги виявити особливі властивості речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг).