Що потрібно знати при розміщенні реклами

Ви вирішили розпочати просування товару чи послуги, потрібно визначити мету реклами. Чого ви хочете домогтися – підвищити впізнаваність бренду, наростити кількість відвідувачів на сайті або збільшити продаж. У реклами є свої правила – конкуренція серед рекламодавців має бути чесною, а інформація про продукт – точною, достовірною. Порушення правил може призвести до штрафів та втрати репутації.

Замовляти, створювати й розміщувати рекламу необхідно з дотриманням вимог чинного законодавства, зокрема положень Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР. Цей закон установлює вимоги щодо предмета, змісту, розташування та обсягу реклами.

Треба чітко пам’ятати, що відповідно до статті 6 Закону України  «Про рекламу» мовою реклами є державна мова.

Уся реклама, що містить елементи дискримінації будь-яких груп суспільства, вираження жорстокого ставлення, ненависті, цинізму або приниження людської гідності, не допускається до публікації. На підставі ст. 8 Закону в рекламі заборонено розміщувати:

  • маніпуляційні прийоми, що впливають на підсвідомість і можуть завдати шкоди;
  • повідомлення, які дискредитують товари інших осіб;
  • зображення з державною символікою, якщо такі використання або імітація пропагують неповагу до них або вводять споживачів в оману;
  • фотографії людей, їх імена без письмової згоди цих осіб;
  • інформацію про послуги ворожіння і подібному;
  • певні товари, які вимагають наявності сертифіката або ліцензії, а цих документів немає;
  • інформацію, що порушує право інтелектуальної власності третьої особи.

Також заборонена реклама тютюнових виробів,  спонсорства та продакт-плейсменту пов’язаного з курінням, електронних сигарет та інших товарів для куріння.

Реклама алкогольних напоїв забороняється: в медіа з 6 до 23 години, в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань),засобами внутрішньої реклами;за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів алкогольних напоїв), на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування, засобами зовнішньої реклами.

З метою захисту інтересів дітей на законодавчому рівні забороняється реклама:

– з використанням зображень дітей, які споживають або використовують продукцію, призначену тільки для дорослих чи заборонену законом для придбання або споживання неповнолітніми;

– з інформацією, яка може підірвати авторитет батьків, опікунів, піклувальників, педагогів та довіру до них дітей;

– з вміщенням закликів до дітей придбати продукцію або звернутися до третіх осіб з проханням зробити покупку;

– з використанням зображень справжньої або іграшкової зброї, вибухових пристроїв.

Відповідальність за порушення законодавства несуть як рекламодавці, так і безпосередні виробники рекламних матеріалів та її розповсюджувачі.   Згідно зі ст. 27 Закону України «Про рекламу», особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність.

Адміністративні порушення в сфері реклами призведуть до виплати штрафу у п’ятикратному розмірі вартості розповсюдженої реклами.

Важливо! Повторне порушення протягом року передбачає накладання подвійного штрафу.

У випадку виявлення вами недобросовісної реклами, звертайтеся до Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області: dpssmykolayiv@dpssmk.gov.ua .