Що потрібно знати про свої права відвідувачам салонів краси

На сьогодні дуже різноманітні послуги надаються перукарнями, салонами краси, центрами краси – від звичайного манікюру до найновітніших процедур та технологій догляду за обличчям та тілом.

Стосунки між майстрами салонів,  перукарень і центрів краси та споживачами послуг регулюються основними нормативно-правовими актами, зокрема законами України «Про захист прав споживачів», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», а також Правилами  побутового обслуговування населення, Державними санітарними правилами та нормами для перукарень різних типів,  тощо.

Відповідно до п. 7 «Правил  побутового обслуговування населення», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 р. за № 614  в об’єкті надання побутових послуг на видному і доступному для споживача місці розташовується куточок споживача, де розміщуються:

– загальні відомості про виконавця:

для юридичних осіб: найменування юридичної особи (відокремленого підрозділу), місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ, номер телефону;

для фізичних осіб – підприємців: прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), фактична адреса об’єкта надання побутових послуг, номер телефону;

– офіційні веб-сайти державних органів та органів місцевого самоврядування, що забезпечують захист прав споживачів;

– відомості про працівників, які обслуговують споживача (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);

– перелік побутових послуг, що надаються;

– зразки матеріалів та виробів (у каталогах, буклетах, проспектах тощо);

-ціни і тарифи на побутові послуги, матеріали та вироби, затверджені виконавцем;

– перелік категорій громадян, яким законодавчими актами установлені пільги.

Інформація надається споживачу відповідно до Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”.

Під час приймання замовлення виконавець послуги повинен надати замовнику професійну консультацію та узгодити з ним  модель стрижки, зачіски, вид та колір фарби, лаку, обговорити інші деталі щодо замовлення.

Надання послуг здійснюється відповідно до переліку і за цінами, затвердженими виконавцем. Порядок розрахунків визначається виконавцем послуги за погодженням із замовником (до надання послуги або після її надання). Розрахунковими документами, що засвідчують факт надання послуги можуть бути: касовий чек – для виконавців, які у розрахунках із замовниками використовують реєстратори розрахункових операцій (розрахункова квитанція у разі виходу такого реєстратора з ладу або тимчасового відключення електроенергії), квитанція – для виконавців, які згідно із законодавством не застосовують таких реєстраторів.

Якщо вас з поважних причин не задовольнили  послуги закладу, ви маєте право  відповідно до ст. 10 Закону України «Про захист прав споживачів» вимагати:

1) безоплатного усунення недоліків у наданій послузі у розумний строк;

2) відповідного зменшення ціни наданої послуги;

3) безоплатного повторного надання послуги;

4) відшкодування завданих збитків з усуненням недоліків наданої послуги своїми силами чи із залученням третьої особи;

5) якщо  після надання послуги ви виявили істотні недоліки результату послуги, зокрема, зачіска, яку вам зробили, не відповідає тій, яку ви замовляли,  і виправити її неможливо, в такому випадку споживач має право вимагати повернення  коштів.

У випадку надання вам неякісної послуги або послуги, в результаті якої було завдано шкоди вашому здоров’ю чи зовнішності, або ж якщо ви з якоїсь іншої причини не задоволені послугою, ви маєте право:

  1. звернутись до адміністрації салону з пропозицією виправити недолік (бажаних наслідків можна досягти, проявивши наполегливість і знання своїх прав);
  2. звернутись зі скаргою до контролюючих органів – зокрема, до Держпродспоживслужби в Миколаївській області;
  3. звернутись щодо захисту своїх прав та законних інтересів до суду, який у випадку задоволення вимог споживача суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Згідно зі статтею 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.

Зверніть увагу! Виконавець не несе відповідальності за недоліки у наданих послугах, якщо доведе, що вони виникли не з його вини.

І наостанок. Пам’ятайте:  споживач не зможе захистити свої права в контролюючих органах чи в суді, якщо не доведе, що отримував послуги саме в цьому салоні, та без наявності розрахункового документу, що засвідчує факт отримання такої послуги.