За звітний період відділом контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг планові перевірки не проводилися відповідно до постанови КМУ від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану».
Проте, згідно пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» та наказу Держпродспоживслужби від 01.04.2024 №191 «Про рішення щодо здійснення протягом періоду воєнного стану позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері надання житлово-комунальних послуг», за зверненнями споживачів віділом контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг проведено 5 позапланових перевірок, з них у трьох – встановлено порушення та надано приписи про припинення порушень прав споживачів.
В звітний період робота відділу також була зосереджена на проведенні роз’яснювальної роботи серед суб’єктів господарювання працюючих в сферах ЖКГ, торгівлі, побутових послуг стосовно дотримання ними вимог законодавства про захист прав споживачів.
Для підвищення обізнаності суспільства в першому півріччі 2024 року розміщено 9 статтей на офіційному сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області стосовно надання споживачам практичних порад в сфері захисту прав споживачів.
Нагальними питаннями роботи відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг залишається розгляд письмових та усних звернень громадян з приводу порушення їх прав як споживачів, з наданням їм відповідної консультативної допомоги.
Протягом першого півріччя 2024 року відділом отримано 118 скарг від споживачів, з них 92 надійшло письмово, 26 скарг отримано з урядової «гарячої лінії» та «гарячих ліній» ОДА.
Як показав аналіз скарг що надійшли протягом звітного періоду:
– 44 скарги (37,3%), щодо придбаних товарів;
– 49 звернень (41,5%), щодо надання послуг, з них 31 зверненння – на житлово-комунальні послуги;
– 25 скарг (21,2%), щодо придбання товарів через інтернет, поза торговельними або офісними приміщеннями, при укладанні договору на відстані.
Від загальної кількості розглянутих 110 заяв, вирішено на користь споживачів 44 звернення, надано роз’яснень 66 громадянам.
В першому півріччі 2024 року споживачам повернуті кошти або замінені неякісні товари на загальну суму 104,6 тис. грн.
За звітний період Консультаційним центром з питань захисту прав споживачів надано 162 консультації споживачам.