Про підсумки роботи управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області за 2018 рік

Протягом 2018 р. спеціалістами управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області було перевірено 126 суб’єктів господарської діяльності сфери торгівлі та послуг, в т.ч. 81 перевірки згідно планових заходів контролю, у 34 з них встановлені порушення чинного законодавства про захист прав споживачів та 45 перевірок згідно позапланових заходів, у 4-х з яких встановлені порушення.

Всього перевірено продукції на безпеку та інформацію на суму 1420,5 тис. грн. З них встановлено товарів з порушеннями права споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації для споживача на загальну суму 36,2 тис. грн.

За результатами перевірок до адміністративної відповідальності було притягнуто 60 осіб на загальну суму 9,248 тис. грн., до 40 суб’єктів господарювання застосовано адміністративно-господарські санкції на загальну суму 73,95 тис. грн. Всі з накладених стягнень сплачені суб’єктами господарювання в добровільному порядку.

Протягом 2018року спеціалістами управління захисту споживачів було перевірено 59 суб’єктів господарської діяльності, що здійснюють торгівлю непродовольчими товарами, в тому числі 43 суб’єкти було перевірено згідно планових заходів контролю та 16 суб’єктів – позапланово на підставі звернень споживачів.

З 43 перевірених планово підприємств порушення діючого законодавства виявлені у 25 суб’єктів господарювання. В ході перевірок виявлено та упереджено 147 випадків реалізації товарів з відсутністю своєчасної, необхідної, доступної та достовірної інформації для споживачів про назву та місцезнаходження виробника, дату виготовлення, сировинний склад продукції, умови використання та інші споживчі властивості товарів, про що було складено відповідні акти.

Лабораторні дослідження товарів промислової групи проводились в ДП «Кривбасстандартметрологія», в яку було направлено 40 зразків відібраної для досліджень продукції, з них забраковано 5 зразків або 12,5% від дослідженої кількості.

Дослідження мийних засобів та хімічної продукції проводилось в ДП «Миколаївський Центр захисту прав споживачів»

Відібрано та досліджено 20 од. зразків товарів. Всі зразки відповідали вимогам діючих нормативних документів з показників, обумовлених договорами.

Дослідження нафтопродуктів проводила акредитована випробувальна лабораторія ТОВ «Глобус Петролеум».

Відібрано 30 зразків нафтопродуктів в т. ч. 20 зразків бензинів та 10 зразків дизельного палива, всі з них відповідали вимогам діючих нормативних документів з показників, визначених договорами.

В ході аналізу звернень щодо якості непродовольчих товарів встановлено, що найбільша кількість звернень стосується якості меблів, побутової техніки, мобільних телефонів та комп’ютерів, якості взуття, тощо.

При здійсненні контролю за дотриманням законодавства про рекламу управлінням за 12 місяців 2018 року було перевірено 706 рекламоносіїв, з яких: 520 – у сфері зовнішньої реклами, 41 – у сфері внутрішньої реклами, 35 – на телебаченні та радіо, 36 – в друкованих ЗМІ, в тому числі 1 – в електронному ЗМІ (інтернет) та 74 – на транспорті. При цьому було виявлено 10 носіїв оприлюдненої реклами, яка мала ознаки порушення вимог Закону України «Про рекламу»: 9 – у сфері зовнішньої реклами та 1 – у сфері реклами в електронному ЗМІ (Інтернет). За наслідками виявлених порушень управлінням прийняті рішення про початок розгляду 10 справ про порушення законодавства про рекламу, розгляд 5-ти з яких завершено, розгляд 5 справ триває.

Нагальними питаннями роботи управління залишається розгляд письмових та усних звернень громадян з приводу порушення їх прав як споживачів, з наданням їм відповідної консультативної та юридичної допомоги, із подальшим супроводом справ у судових установах за необхідності.

Протягом 2018 року управлінням захисту споживачів була отримана 401 скарга від споживачів, з них 204 надійшли письмово, 154 скарги отримано з урядової «гарячої лінії» та «гарячих ліній» ОДА.

Як показав аналіз скарг що надійшли протягом звітного періоду:

– 106 скарг (26,4 %), звернень від загальної кількості надійшло з питань правил торгівлі продовольчими товарів;

– 160 звернень (39,9%) від загальної кількості надійшло з питань якості та дотримання правил торгівлі товарами народного споживання непродовольчої групи;

– 113 скарг (27,6 %) звернення, що стосуються якості наданих платних послуг,

з них :

– 23 (20,3% від загальної кількості скарг на послуги) щодо якості комунальних послуг.

Від загальної кількості (379) розглянутих заяв, вирішено на користь споживачів 100 звернень, надано роз’яснень 279 громадянам.

За 2018рік споживачам повернені кошти або замінені неякісні товари на загальну суму 158,4 тис. грн.