Правове регулювання гарантійного ремонту (обслуговування)

26.02.2020 року спеціалістами управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області в ході проведення позапланової перевірки сервісного центру був проведений семінар на тему: «Правове регулювання гарантійного ремонту (обслуговування)».

  Так, наголошено на необхідності неухильного дотримання вимог Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 506. Зазначений Порядок визначає відносини між споживачами, які придбавають технічно складні побутові товари для власних побутових потреб (далі – споживачі), та їх виробниками, продавцями і виконавцями робіт з гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни товарів (далі – виконавець). Взаємовідносини виробника, продавця, виконавця визначаються відповідними договорами.

Гарантійне обслуговування полягає у тому, що виробник (продавець, виконавець) протягом гарантійного терміну зобов’язується організувати, якщо це передбачено експлуатаційним документом, роботи із спеціальної установки (підключення) товару чи його складання (далі – введення в експлуатацію) та технічного обслуговування. Роботи з гарантійного ремонту (обслуговування) виконуються для споживача безоплатно.

В ході семінару наголошено, що після прийняття товару на гарантійний ремонт виконавець видає споживачеві квитанцію за формою N 7-гарант (додаток 9), в якій зазначаються усі недоліки та термін виконання ремонту.

Під час передачі споживачеві відремонтованого товару виконавець у його присутності проводить перевірку відповідності параметрів та споживчих властивостей товару вимогам нормативних документів, зазначених в експлуатаційних документах, а також правильності внесення відповідних записів до гарантійного талона.

Споживач має право вимагати від виконавця перевірки параметрів товару за допомогою вимірювальних приладів.