Права споживача під час купівлі взуття

Перш за все покупець повинен пам’ятати, що під час продажу взуття продавець зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі товару з позначкою про дату продажу.

                 Права споживача при придбанні взуття належної якості

Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право обміняти (повернути) непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритом, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний ним за призначенням.

Здійснити обмін взуття належної якості, споживач може та має право протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не був оголошений продавцем.

Увага! Обмін взуття належної якості провадиться, якщо воно не використовувалося за призначенням і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, ярлики, а також розрахунковий документ, який був виданий споживачеві під час придбання товару.

 Права споживача при придбанні взуття неналежної якості

Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» в разі, якщо придбане взуття виявилось неякісним або в процесі експлуатації встановлено його дефекти, споживач має право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару у розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

При пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків взуття вони повинні бути усунені протягом чотирнадцяти днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін у інший строк.

Вимога розглядається після пред’явлення споживачем розрахункового документу.

Під час експлуатації взуття може виникнути істотний недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник не з вини споживача, після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією із наведених ознак:

  • він взагалі не може бути усунутий;
  • його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
  • він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків товару споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • розірвання договору та повернення сплачених за товар грошей;
  • заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника) товару.

 Увага! При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості взуття на час його купівлі. Грошова сума, сплачена за товар, повертається споживачеві в день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Гарантійний строк експлуатації взуття

Відповідно до законодавства, гарантійний строк – строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець) бере на себе зобов’язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідного проданого товару. Як правило, такий строк встановлюється виробником, і його тривалість зазначається у гарантійному талоні. Тривалість гарантійного строку для взуття, відповідно до державних стандартів України, становить не менше 30 днів. Деякі виробники та суб’єкти господарювання можуть збільшувати гарантійний строк на взуття на свій розсуд. Гарантійний строк експлуатації взуття обчислюється з дати купівлі товару.

Увага!  Для взуття, яке було придбано не в сезон для його експлуатації, початок перебігу гарантійного строку є не момент покупки, а початок відповідного сезону, який визначений постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 за №172, а саме:

Зимовий сезон – з 15 листопада по 15 березня;

Весняно-осінній – з 15 березня по 15 травня та з  15 вересня по 15 листопада;

Літній – з 15 травня по 15 вересня.