Контроль законодавства про рекламу
При здійсненні контролю за дотриманням законодавства про рекламу управлінням протягом 1 півріччя 2024 року перевірено 687 рекламоносії, з яких: 414 – у сфері зовнішньої реклами, 107 – у сфері внутрішньої реклами, 8– в аудіальних та аудіовізуальних медіа, 24 – в друкованих медіа, 17 – в онлайн – медіа, 56 – на платформах спільного доступу до відео та платформах спільного доступу до інформації, 27 – у сфері електронних комунікацій, 34 – на транспорті.
За звітній період сектором в області встановлено 19 порушень вимог Закону України «Про рекламу» (далі Закону). По 14 з них прийняті рішення про накладення штрафних санкцій на загальну суму 29710,00 грн. Із загальної суми прийнятих рішень по 9 справах на загальну суму 18660,00 отримано сплату в добровільному порядку, в примусовому порядку стягнуто 5 штрафних санкцій на загальну суму 12733,00 грн (з них 2 штрафні санкції на загальну суму 6783 грн – заборгованість за 2023 р.).
Із 19 справ, які були розглянуті в 1 півріччі 2024 року:
- 5 справ за порушення ч.1 ст.22 Закону (заборона будь-якої реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів);
- 4 справи за порушення абз.1 ч. 4 ст.8 Закону (реклама про зниження ціни на товар, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення дії знижки ціни на товар, розпродаж, а також про співвідношення розміру нової ціни до попередньої ціни реалізації товару або про розмір знижки);
- 1 справа за порушення ч.6 ст.27 Закону (неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації про вартість розповсюдженої реклами, яка порушує ч. 1 ст.22 Закону);
- 4 справи за порушення ч.1 ст.6 Закону (мовою реклами є державна мова);
- 1 справа за порушення ч.1ст 23 Закону (реклама зброї);
- 1 справа за порушення ч. 1 ст.8 Закону (у рекламі забороняється наводити твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознакою статі; забороняється наводити твердження та/або зображення щодо інтелектуальної переваги однієї статі над іншою; забороняється використовувати зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкта з метою привернення уваги споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються рекламованого продукту чи способу його споживання.);
- 3 справи за порушення абз. 5 ч. 4 ст.21 Закону (відсутній текст попередження такого змісту: “Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я”).
На вебпорталі, офіційній сторінці Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області в FACEBOOK та TELEGRAM – каналі було розміщено статті: «Сексизм у рекламі», «Що потрібно знати при розміщенні реклами».
Заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів їх шкідливого впливу на здоров’я населення
За звітній період сектором контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства планові перевірки не проводились відповідно до постанови КМУ від 13.03.2023 №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану».
Позапланові заходи державного нагляду (контролю), в частині антитютюнового законодавства, протягом 1 півріччя 2024 року не здійснювались через відсутність звернень.
Робота сектору контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства зосереджувалась на проведенні профілактичних та роз’яснювальних заходів щодо дотримання вимог антитютюнового законодавства, зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я:
– спеціалісти сектору розробили інформаційний буклет в кількості 37 примірників «До відома суб’єктам господарювання», які були розповсюджені серед СГД;
– на вебпорталі Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області було розміщено 3 інформаційні статті;
– на офіційній сторінці Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області в FACEBOOK та у TELEGRAM – каналі розміщено 9 відеороликів, спрямовані на боротьбу з курінням, які транслювались щодня протягом місяця по черзі;
– проведено 2 заходи – виїзні семінари для студентів ВСП «Технолого – економічного фахового коледжу МНАУ» на тему: «Шкода від вживання вейпів та новації антитютюнового законодавства», «Згубна звичка заполоняє суспільство». Про результати заходів було розміщено статті на веб-порталі, офіційній сторінці Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області в FACEBOOK та у TELEGRAM – каналі.
Спеціалісти сектору продовжують роботу у напрямку контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та провадять просвітницьку та роз’яснювальну роботу.