ДО УВАГИ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ

У березні поточного року  Верховною Радою України прийнято закони України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 530-ІХ) та «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон №533-ІХ). Законами введено заборону на проведення планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Зазначеними законами запроваджено подвійний мораторій на здійснення органами державного нагляду (контролю)  перевірок та норми цих законів в частині обмежень планових заходів суперечили одна одній.

Верховною Радою України прийнято Закон України № 1071-IX «Про соціальну підтримку громадян і бізнесу на період протиепідемічних заходів», який набув чинності 10 грудня 2020.

Окрім матеріальної допомоги та інших програм, закон передбачає виключення підпункту 4 пункту 2 розділу II «Прикінцеві положення» Закону № 530-ІХ, згідно з яким на період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби, заборонялося проведення планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Водночас, мораторій на проведення планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності продовжує діяти у редакції Закону №533-ІХ, яким враховано баланс інтересів громадян, суб’єктів господарювання та держави.

Законом №533-ІХ визначено, що по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Урядом, забороняється проведення планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, крім:

  • за діяльністю суб’єктів господарювання, які відповідно до затверджених Урядом критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику;
  • у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;
  • у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Таким чином, скасування мораторію на перевірки стосується тільки вказаних сфер та суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику.