Вважаємо за необхідне нагадати норми Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (далі – Закон). Статтею 30 Закону встановлено, що мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова. Всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, мають обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги українською мовою. Зазначимо, що українською має подаватися інформація на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, тощо. Вимога Закону щодо обслуговування державною мовою стосується не лише сфери торгівлі, а й освітніх послуг, медичного обслуговування, соціальних послуг тощо. На прохання споживача його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, прийнятною для обох сторін.
Також, Законом передбачено, що інформація про вироби (товари), роботи чи послуги може дублюватися будь-якою іншою мовою, при цьому якщо крім державної інформація про товари та послуги надається також іншими мовами, обсяг такої інформації державною мовою не може бути меншими за обов’язковий обсяг інформації згідно з вимогами, встановленими Законом України «Про захист прав споживачів».
Попереджаємо про те, що відповідно до статті 23 Закону України «Про захист прав споживачів» суб’єкти господарювання несуть відповідальність за відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію.
Крім того, за порушення вимог статті 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», Уповноважений із захисту державної мови, відповідно до ст. 57 Закону оголошує суб’єкту господарювання попередження, а за повторне протягом року порушення вимог, на суб’єктів господарювання, що провадять господарську діяльність на території України, накладається штраф у розмірі від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.