У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України 24 лютого 2022 року Указом Президента України було введено воєнний стан на всій території України (Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 за №2102-ІХ).
Торгово-промислова палата України Листом від 28.02.2022 року за № 2024/02.0-7.1 засвідчила форс-мажорною обставиною військову агресію РФ проти України, що стало підставою для введення воєнного стану в Україні з 05:30 24 лютого 2022 року.
Постановою «Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану» від 05.03.2022 р. за №206 Кабінет міністрів України заборонив в умовах воєнного стану в Україні (до його припинення або скасування):
- нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги;
- припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг населенню у разі їх несплати або оплати не в повному обсязі.
Тобто, у випадку, якщо споживач не може виконувати свої зобов’язання по сплаті за житлово-комунальні послуги в період військового стану – його борг буде складатись лише з самих нарахувань без процентів, штрафів та пені. Крім того, відключити або обмежити такого споживача від комунальних послуг на період дії військового стану навіть у випадку заборгованості, відповідно до цієї Постанови, неможливо – всі послуги будуть надаватися споживачеві в повному обсязі (крім випадків, які не залежать від постачальників комунальних послуг).
Проте, просимо врахувати, що форс-мажорні обставини не звільняють споживачів від сплати за житлово-комунальні послуги, їх все одно потрібно буде сплатити. Виключенням можуть бути лише певні рішення про списання заборгованості, прийняті на підставі нормативно-правових актів щодо певного регіону країни, тощо.
Тож, робимо висновок!
Не зважаючи на воєнний стан в країні, комунальні послуги надаються і платити споживачам за них необхідно.
У випадку виникнення питань щодо порушень прав споживачів житлово-комунальних послуг, ви можете звернутись із відповідною письмовою заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області направивши її листом на поштову адресу або на електронну адресу: dpssmykolayiv@dpssmk.gov.ua