Безпечність води у закладах освіти: нагадуємо основні правила

Заклади освіти, у яких навчальний процес триває в очному режимі, мають дотримуватися правил та норм до безпечності і якості питної води, призначеної для споживання людиною. Питна вода повинна відповідати гігієнічним  вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10 “Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною”: бути безпечною в епідемічному та радіаційному відношенні, мати сприятливі органолептичні властивості і нешкідливий склад згідно вимог державних стандартів та санітарного законодавства.  Так, у їдальні, буфеті, на харчоблоці та в інших приміщеннях закладу освіти потрібно забезпечити проточну холодну та гарячу воду гарантованої якості. Тому заклади освіти повинні бути обладнані інженерними мережами господарсько-питного водопостачання, мережами каналізації та водостоку відповідно вимог Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОЗ України № 2205 від 25.09.2020р., Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України № 234 від 24.03.2016р.

В наслідок воєнної агресії проти України в м. Миколаєві склалася надзвичайна ситуація  щодо забезпечення населення питною водою гарантованої якості. На сьогодні в закладах освіти міста відсутнє централізоване водопостачання. Для таких випадків Санітарний регламент передбачає можливість використовувати воду з громадських свердловин та інших альтернативних джерел у разі підтвердження безпечності питної води. Але навіть у такому випадку потрібно забезпечити подачу води до приміщень закладу освіти, а також обладнати внутрішню каналізаційну мережу з виведенням стоків на локальні очисні споруди. Якщо ж у закладі освіти використовуються резервуари для зберігання води, вони мають бути проточними та закритими.

За відсутності централізованого водопостачання встановлюються індивідуальні або колективні установки (пристрої) доочищення питної води з обов’язковим проведенням лабораторного контролю безпечності та якості питної води з періодичністю відповідно до вимог ДСанПіН 2.2.4-171-10. Керівник установи, на балансі якої встановлено пристрій, розроблює та погоджує, відповідно вимог чинного законодавства, технологічний регламент з описом технологічного процесу доочищення  та подачі питної води . Має бути розроблена робоча програма здійснення виробничого контролю якості води з визначенням видів контролю, переліку показників, періодичності відбору проб. Відповідальні особи за експлуатацію обладнання проводять своєчасний профілактичний ремонт, заміну фільтрів, промивку мереж пристрою з обов’язковою фіксацією проведених робіт в обліковому журналі. Систематичне виконання цих заходів   не допустить  погіршення показників води або  допоможе швидко виправити проблему.

Це важливо не лише для того, щоб використовувати якісну воду в господарських потребах, забезпечувати гігієну учасників освітнього процесу, персоналу та приміщень, для приготування їжі. Забезпечення закладу освіти безпечною та якісною водою насамперед має задовольнити потребу дітей у питному режимі.

Пам’ятайте! Використання якісної питної води допоможе зберегти ваше здоров’я та здоров’я ваших дітей!