АКЦІЙНІ ТОВАРИ

Спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області в ході проведення позапланового заходу супермаркету побутової техніки, керівництву та співробітникам супермаркету були роз’яснені вимоги щодо реалізації споживачам «Акційного товару».

Це чарівне слово «знижка» миле вуху та оку кожного покупця. Це знають і розуміють торговельні підприємства. Тому багато хто з них нерідко проводить ті чи інші акції з наданням різних знижок на товари.

Якщо суб’єктом господарювання влаштовано розпродаж або запущено акційну пропозицію — не забудьте, що Вас як споживача мають поінформувати про знижки або зменшення ціни, умови, як скористатися пропозицією.

Так, у торговельному підприємстві при проведенні акцій у вигляді надання знижок або бонусної програми рекомендовано, зокрема, оформити Наказ керівника по підприємству про знижки чи бонусну програму або Положення про знижки чи бонусну програму (якщо такі акції проводяться на підприємстві часто, рекомендуємо розробити положення).

У цих документах має бути вказано:

  • мету проведення акції; умови надання знижок або бонусів. Наприклад, при купівлі якого товару надаються знижки, їх розмір, умови нарахування бонусів, порядок їх обміну на товар і т. п.;
  • перелік товарів, на який будуть надаватися знижки; період, протягом якого надаються знижки, або період дії бонусної програми;
  • способи повідомлення покупця про проведення знижок і бонусну програму; список осіб, відповідальних за проведення акцій.

Водночас, споживачеві краще бути прискіпливішим як до товару, який він збирається придбати, так до магазину, який цей товар продає. Виходячи з цього, слід пам’ятати наступне:

  1. Продавець повинен надати вам правдиву інформацію про товар, повідомити про причини зниження його вартості, адже акції можуть розповсюджуватися на товар із незначними дефектами (подряпинами, незначними вм’ятинами, товар після ремонту, а також не товарного вигляду тощо), і товар належної якості, наприклад: несезонні речі, стара колекція, остання пара тощо.
  2. Якщо ви придбали акційний товар і, прийшовши додому з’ясували, що він має істотні недоліки, про які вас не попередив продавець, ви маєте право, керуючись ст. 8 ЗУ «Про захист прав споживачів» звернутися до магазину з вимогою повернути сплачені вами кошти за товар неналежної якості або обміняти на аналогічний товар належної якості. Це те, що стосується товару неналежної якості, про недолік якого вам не було відомо.
  3. Якщо ви придбали товар з незначними недоліками, про які продавець Вас повідомив, ви не маєте права вимагати повернення коштів за нього або обміну на підставі ст. 8 ЗУ «Про захист прав споживачів», а саме обмін товару неналежної якості на товар належної. За такої умови, товар вважається товаром належної якості. Таким чином, якщо вас не задовольнив придбаний акційний товар за якихось обстави, відповідно до ст. 9 ЗУ «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
  4. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі. Обмін товару належної якості проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.