Майбутнє дітей без тютюну та нікотину

Головне управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області звертає увагу на те, що з 11 липня  2023 року  набрали чинності вимоги статей 16, 161 та 162 комплексного антитютюнового Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення».

Найсуттєвіші зміни для бізнесу та споживачів щодо реклами такі:

– законом введено повну заборону реклами тютюнових виробів, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння таких як «IQOS» та «glo»  та електронних сигарет, рідин та контейнерів до них;

– окрім того, сигарети та тютюн для самокруток не може мати будь-яких технічних характеристик, що дозволяють змінювати їх запах, смак або інтенсивність диму. Єдиний виняток з цієї заборони — виробництво таких виробів для експорту;

– забороняються також будь-яке стимулювання продажу таких виробів;

– заборонено спонсорство виробниками будь-яких заходів чи груп осіб;

– заборонено   безоплатна роздача виробів, а також обмін одних виробів на

інші;

– заборона продажу таких виробів у наборі з будь-якими іншими товарами чи послугами;

– введено повну заборону розміщення реклами на транспорті, розважальних заходах тощо;

– посилено вимоги до оформлення місць продажу тютюнових виробів та електронних пристроїв для куріння;

– заборона реклами в інтернеті, соціальних чи інших цифрових мережах;

– заборона на усі можливі види спонсорства тютюнових виробів та електронних пристроїв для куріння;

– заборона на будь-які інші заходи прямого й непрямого стимулювання продажу тютюнових виробів та вживання тютюну.

– смако-ароматичні добавки заборонено додавати у будь-який компонент виробу: фільтр, папір, пакування, капсулу;

Реклама та смако-ароматичні добавки — це пастка тютюнових компаній, в яку вони намагаються заманити передусім дітей та молодь. Як показує статистика, половина споживачів електронних сигарет обирає їх саме через смак та аромат. Ще третина вважає, що такі пристрої є менш шкідливими. Саме це і є маркетингові маніпуляції, які впливають на потенційних споживачів.

Ухвалені зміни спрямовані на захист дітей та молоді від приваблення до початку куріння. Згідно з даними ВООЗ, в Україні кожна 5-та дитина у віці 13-15 років курить електронні сигарети, а 15% вживають тютюнові вироби.

Отже нововведення Закону спрямовані на майбутнє дітей без тютюну та нікотину.