РОЗГЛЯД ЗВЕРНЕНЬ І СКАРГ ГРОМАДЯН У СФЕРІ ОБІГУ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ

На адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області (далі – Головне управління) постійно надходять звернення громадян (скарги) щодо неякісних або сумнівної якості продуктів харчування придбаних в мережі роздрібної торгівлі харчових продуктів, закладів громадського харчування. Практично кожна скарга містить в собі прохання перевірити той чи інший магазин на предмет дотримання відповідних умов реалізації харчових продуктів.

Головне управління вкотре наголошує про те, що всі перевірки суб’єктів господарювання, в тому числі і заклади роздрібної торгівлі харчовими продуктами та громадського харчування,  врегульовано Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі – Закон).

Законом визначено проведення органами державного нагляду (контролю) планових та позапланових перевірок суб’єктів господарювання. Однією з підстав у проведенні позапланових перевірок є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позапланова перевірка в такому випадку проводиться за погодженням органу, визначеного Законами. Позапланові перевірки суб’єктів господарювання з питань віднесених до сфери безпечності та окремих показників якості харчових продуктів здійснюються виключно за погодженнями Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі – Міністерство) відповідно до Закону.

В більшості випадків, у зверненнях, які надходять на адресу Головного управління,  відсутня необхідна інформація про суб’єктів господарювання, а саме – їх назва та точної адреси  місця здійснення ними діяльності, де заявник придбав неякісний товар, або встановив інші порушення допущені суб’єктом господарювання тощо. Таким чином, відсутність вичерпної інформації у зверненнях, позбавляє таке звернення обґрунтованості, що в свою чергу не надає можливості отримати погодження на перевірку відповідного суб’єкта господарювання. Також, як показала практика, в більшості випадків Міністерство відмовляє у погодженні на проведення позапланових перевірок на підставі відсутності документів чи їх копій, що підтверджують викладені у зверненні (скарзі) факти вчинення порушень та спричинення шкоди правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави.

Отже з огляду на вищезазначене та з метою підвищення результативності розгляду звернень, Вам шановні громадяни, в своїх зверненнях (скаргах) необхідно  обов’язково  зазначати  назви суб’єктів господарювання та адреси розташування їх об’єктів (магазини, супермаркети, кафе, їдальні тощо) у яких придбано харчові продукти сумнівної якості. Крім того до звернення (скарги) додавати документи чи їх копії, що підтверджують факти  придбання Вами харчових продуктів (фіскальний, товарний чеки), спричинення шкоди здоров’ю від споживання неякісного продукту (лікарняний лист, виписка з амбулаторної карти хворого тощо) та інше що підтверджує  факти вчинення порушень або заподіяння шкоди.

Додаткова інформація: З початку 2017 року на адресу Головного управління надійшло 36 звернень (скарг) громадян щодо неякісних або сумнівної якості продуктів харчування придбаних в мережі роздрібної торгівлі або закладі громадського харчування, харчових продуктів та закладів громадського харчування, у 26   з яких не достатньо було інформації та додаткових матеріалів які є підставою для ініціювання отримання погодження Міністерства на проведення позапланових перевірок відповідних суб’єктів господарювання з питань порушених у зверненнях.