Щодо законності формування тарифів у м.Миколаєві

Сектором контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області в квітні поточного року на підставі звернення фізичної особи проведено позапланову перевірку  Житлово-комунального підприємства Миколаївської міської ради (надалі – Підприємство) з питання правильності формування, встановлення та застосування побудинкового тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій (надалі – послуги).

Тариф на послуги затверджено рішенням Виконавчого комітету Миколаївської міської ради від 13.02.2017 р. №138 «Про встановлення побудинкових тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у м. Миколаєві» (надалі – Рішення №138).

Перевірка засвідчила про численні порушення вимог законодавства при формуванні тарифу.

Так, дані щодо загального розміру площі квартир та нежитлових приміщень, протяжності внутрішньобудинкових систем (водопостачання, водовідведення, теплопостачання, зливової каналізації), внутрішньобудинкової електропроводки, кількості діючих димовентиляційних каналів, які використано при  розрахунку тарифу,  не підтверджено документально.

Більш того, при розрахунку тарифу використано недостовірні дані щодо загальної площі приміщень будинку. Вартість послуги за 1 м2 розраховано виходячи із загальної площі нежитлових приміщень в розмірі  326 м2 та  житлової площі – 705,47 м2, в той час як  площа нежитлових проінвентаризованих приміщень будинку становить 926,5 м2, а житлових – 648,7 м2.

Розрахунки накладних витрат (загальновиробничі та адміністративні) та планового прибутку здійснено не у спосіб, передбачений Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 року №869.

Площу прибудинкової території,  яка необхідна для  розрахунку вартості послуги з прибирання, встановлено  не на підставі землевпорядної документації та акту на право власності чи користування земельною ділянкою, як це передбачено Земельним Кодексом України, Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затвердженими  наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 №76,  Актом, затвердженим  начальником Підприємства.

Для власників та орендарів нежитлових приміщень, розмір плати встановлено Підприємством самостійно, в той час, як для таких осіб, які є фактично споживачами послуг в розумінні  ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 1875-IV, тариф повинен встановлюватися  органами місцевого самоврядування.

За таких обставин, завищення тарифу для фізичних осіб  становить 0,35 грн./м2,  для юридичних осіб  – 0,71 грн./м2

За результатами перевірки підприємству внесено припис та прийнято рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій, які передбачають проведення перерахунку зі споживачами та сплату штрафу.

Крім того, що тариф сформовано та встановлено у завищеному розмірі, Підприємством тільки з двома з 6 суб’єктів господарювання, які мають нежитлові приміщення в даному будинку, укладено договори на послуги. Тобто, решту суб’єктів господарювання штучно звільнено від сплати вартості послуг та основний тягар по утриманню будинку ліг на плечі його мешканців.