Результати роботи за з квартал 2017 року у сфері надання послуг

Картинки по запросу услуги png   В 3 кварталі 2017 року управлінням було проведено за зверненнями споживачів 7 позапланових заходів державного нагляду (контролю) стосовно дотримання законодавства про захист прав споживачів в сфері надання послуг, зокрема 5 з питань житлово-комунальних послуг та 2 – з надання послуг пасажирських перевезень. За результатами перевірок питання були вирішені на користь споживачів.

Так, до управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області надійшло звернення стосовно безпідставного, зі слів споживача, відключення електроенергії в її будинку, розташованому в садовому товаристві.

В ході розгляду звернення було встановлено, що електроенергія була відключена з порушенням Статуту садівничого товариства. Спеціалістами управління були роз’яснені вимоги діючого законодавства при відключенню електроенергії та процедура розгляду претензій по зазначеному питанню голові правління садового товариства. Внаслідок проведеної роботи було відновлено електропостачання.

Мешканка м. Миколаєва з 2012 року зверталася до КП «Миколаївводоканал» з питання відсутності в її квартирі води. Суттєвої відповіді на своє питання не отримала, а підприємство продовжувало нараховувати їй борги за ненадану послугу. Після звернення споживача,  управлінням було надано запит КП «Миколаївводоканал» щодо  правомірності нарахування плати за водопостачання та скасування суми безпідставних нарахувань за відсутнє водопостачання.

За результатами проведеної роботи КП «Миколаївводоканал» повідомив, що питання було вирішено, а вимоги споживача – задоволені:  підприємством було зроблено перерахунок нарахувань на суму 4018,39 грн. Станом на 01.09.2017 року за даною адресою заборгованість відсутня.  Вода в квартирі з’явилась.

Останнім часом збільшилась кількість звернень споживачів (особливо на Урядову гарячу лінію) з питань пільгового проїзду на міжміських та міських маршрутах. Спеціалістами управління надаються консультації з питань застосування вимог законодавства при надання пільг, а також роз’яснення Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 №176 (далі – Правила), щодо понять «вартість проїзду» та «вартість квитка». Так, вартість проїзду – це сума, за якою автомобільний перевізник здійснює перевезення, що включає вартість за тарифом, страховий платіж та податок на додану вартість, а вартість квитка є сума, що складається з вартості проїзду автобусом, авто станційного збору, плати за послуги з попереднього продажу квитків. Отже, виходячи з тлумачення понять, вбачається, що вартість проїзду є безумовною складовою вартості квитка та як наслідок, нажаль, передбачені пільги лише на вартість проїзду.