На замітку споживачам харчових продуктів!

Періодично, в новинах місцевих інтернет-видань «Преступности НЕТ», «Ник Вести», «Новости N», газета «Родной причал» розміщується інформація щодо харчових продуктів сумнівної якості, які купують споживачі в мережі роздрібної торгівлі харчовими продуктами, або викладаються відеоматеріали про виявлення в закладах громадського харчування, роздрібної торгівлі харчовими продуктами, порушень законодавства про харчові продукти.

З метою реагування в межах чинного законодавства, Головне управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області інформує про таке.

Підстави, для здійснення позапланових інспектувань, визначені статтею 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Однією з підстав для здійснення позапланового інспектування потужності з обігу харчових продуктів є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Даним законом не визначено здійснення позапланових інспектувань на підставі інформацій що викладаються на сторінках інтернет-видань.

Звернення фізичної особи має бути оформлене згідно вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян». У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Крім того, звернення обов’язково повинно мати інформацію про організаційно-правову форму (ФОП, ТОВ, ПП тощо) та назву суб’єкта господарювання, яким порушено законодавство про харчові продукти, також повну адресу місця знаходження потужності (магазину, кафе, кіоску тощо) в якій виявлено порушення законодавства про харчові продукти.

Також, звернення повинно мати детальний опис порушення законодавства про харчові продукти.

За відсутності інформації, яка обов’язково повинна бути у зверненнях, такі звернення є необґрунтованими, відповідно державні інспектори не мають підстав для здійснення позапланових інспектувань.

У разі наявності у споживача документів, або інших матеріалів, які підтверджують порушення, обов’язково до звернення додавати їх копії.

Також Головне управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області закликає споживачів не нехтувати своїм здоров’ям, якщо в наслідок споживання харчового продукту настало погіршення стану здоров’я. В такому випадку, уникати самолікування, обов’язково звертатись до медичних закладів за допомогою. За результатами лікування, споживач отримує відповідний документ медичного закладу. Даний документ свідчить про нанесення шкоди здоров’ю споживача і може слугувати підтвердженням порушення суб’єктом господарювання законодавства про харчові продукти. В такому разі до звернення необхідно прикладати копію такого документа.

На сьогоднішній день, споживачі можуть направляти свої звернення на Гарячу Урядову Лінію, Гарячу лінію облдержадміністрації, Головному управлінню Держпродспоживслужби в Миколаївській області

Крім того звертаємо увагу споживачів на те, що питання торгівлі харчовими продуктами у не встановлених місцях (стихійна торгівля) належить до компетенції органів внутрішніх справ та виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад.

Довідково. Протягом 2018 року до відділу безпечності харчових продуктів управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області надійшло 63 звернення громадян, щодо порушення, суб’єктами господарювання, законодавства про харчові продукти.

Із 63 звернень, 23 обґрунтованих, 40 необґрунтованих.

Основною причиною необґрунтованості звернень є надання заявниками недостатньої інформації необхідної для здійснення позапланових інспектувань.