Корисна інформація

Актуальна інформація про ваговимірювальну техніку

Останнім часом на ринках, МАФах, ярмарках, лотках суб’єкти господарювання, порушуючи права споживачів на достовірну інформацію про результати вимірювань, масово використовують вагові побутові пристрої китайського виробництва або взагалі невідомих виробників, які фальсифіковані під ваги торгового призначення і які, відповідно до вимог законодавства, заборонені для використання.

30-1_1

Наголошуємо, що ваги та гирі, які використовуються для здійснення торговельно-комерційних операцій повинні мати повірочне тавро або свідоцтво про повірку. Повірка проводиться науковими метрологічними центрами, які мають міжнародно визнані калібрувальні та вимірювальні можливості за відповідними видами та підвидами вимірювань, та/або із застосуванням національних еталонів; науковими метрологічними центрами, метрологічними центрами та повірочними лабораторіями, уповноваженими на проведення повірки відповідних засобів.

Ваги обов’язково повинні мати маркування, що містить товарний знак виробника, заводський номер, клас точності, найбільшу та найменшу границі зважування, ціну поділки або дискретність відліку, знак відповідності.

Кожен екземпляр ваг має відповідну ідентифіковану за заводським номером експлуатаційну документацію, де зокрема зазначається інформація стосовно гарантійних зобов’язань виробника.

Повірка ваг та гир усіх типів повинна проводитися раз на рік.

Наголошуємо, що під час проведення торговельно-комерційних операцій забороняється використовувати несправні, фальсифіковані або перероблені засоби вимірювальної техніки, такі, що не пройшли періодичну повірку, повірку після ремонту та не відповідають встановленим метрологічним вимогам.

Порушення правил застосування засобів вимірювальної техніки, які використовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств та організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб-підприємців.

Вимоги до ваговимірювальної техніки, яка використовується при проведені торговельно-комерційних операцій
Пам’ятка для споживача щодо захисту від недостовірних результатів вимірювань
Зразок скарги при порушені метрологічних вимог, прав на достовірність результатів вимірювань 

Якщо ваші права порушено

Згідно статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон), у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків придбаного, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Істотний недолік – недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

а) він взагалі не може бути усунутий;

б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

З огляду на вищезазначене, споживач подає письмову скаргу на ім’я суб’єкта господарювання, в якій викладає суть питання. Суб’єкт господарювання повинен зареєструвати заяву споживача. Якщо суб’єкт господарювання відмовляє споживачу у реєстрації його заяви, споживач направляє звернення поштою з повідомлення про вручення.

Положеннями Закону, передбачено, що вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Крім того, в разі порушення ваших прав, як споживача ви маєте право звернутися до суду або до ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області або в районні управління Держпродспоживслужби в Одеській області.

ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області розглядає всі звернення споживачів, права яких було порушено, у встановлений чинним законодавством термін.

Згідно ст. 5 Закону України «Про звернення громадян», звернення може бути усним чи письмовим.

Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, та записується (реєструється) посадовою особою.

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

При зверненні до Держпродспоживслужби подаються наступні документи:

  • звернення;
  • копія звернення до суб’єкта господарювання,
  • копія документу, який засвідчує факт придбання продукції;
  • копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;
  • інші документи, які стосуються розгляду звернення.

Вас ошукали у магазині? Найчастіші порушення (матеріали партнерів);