Головним управлінням Держпродспоживслужби в Миколаївській області проведено планову перевірку комунального підприємства (КП).

 

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формуваньвид економічної діяльності КП зазначено як «38.11 Збирання безпечних відходів».

На балансі підприємства обліковується спеціалізований автомобільний транспорт та згідно рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради воно ввійшло до переліку підприємств, затверджених виконавцями послуг із захоронення, перевезення та вивезення  твердих побутових відходів (ТПВ) у м. Миколаєві.

Фактично КП не надає послуги з вивезення побутових відходів, а збирає із споживачів грошові кошти для виконавців послуг з перевезення ТПВ. Тобто, комунальне підприємство здійснює посередницькі послуги із збирання грошових коштів для приватних суб`єктів господарювання – перевізників ТПВ.

Споживачі розраховуються з КП за тарифами, встановленими рішенням  виконкому для виконавців послуг з перевезення, а КП, в свою чергу, з підприємствами перевізниками – за договірними цінами. Різниця між договірними цінами та встановленими тарифами складає від  1,74 грн  до 3,24 грн., що дає змогу КП не тільки відшкодувати понесені витрати, а  і ще отримати дохід.  Крім того, комунальне підприємство для розрахунку із перевізниками отримує фінансування із міського бюджету, яке за два останні роки становить майже 300 тис.грн.

Така діяльність не узгоджується із законами   України   «Про  житлово-комунальні  послуги» та  «Про відходи»,  «Правилам надання послуг з вивезення побутових відходів», затверджених   постановою Кабінету Міністрів України, якими прописано, що послуги    надаються  на  підставі  договорів,  укладених  між  фізичною,  юридичною особою (споживачем) та виконавцем послуг, а договір про надання послуг у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем, квартиронаймачем та балансоутримувачем (при умові, що органом місцевого самоврядування не визначено вивезення ТПВ окремою послугою) або уповноваженою ним особою.

 Вказаним законодавством не предбачено створення комунальних підприємств, які б виконували повноваження із збору грошових коштів для виконавців послуг з перевезення.

Збирання грошових коштів за наданні послуги є витратами із збуту послуг, які включаються до тарифу в розмірі не більш, як 5% планової виробничої собівартості. В нашому випадку витрати на збут сягають до 6,5%.

Більш того, згідно Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України, витрати на збут це є складова тарифу на вивезення ТПВ і її розраховує виконавець послуги з урахування своїх планових затрат.

На теперішній час, Правилами благоустрою, санітарного утримання територій, забезпечення чистоти і порядку в м. Миколаєві затверджено схему «Організація вивозу ТПВ у м. Миколаєві» та визначено виконавця послуг з вивезення побутових відходів – КП «Миколаївкомунтранс». Останній, за цією схемою, безпосередньо укладає договори на послуги з вивезення ТПВ з власниками відходів та з підрядними автопідприємствами з перевезення ТПВ.

Тобто, міськрада даною схемою визначила єдиного виконавця послуг з вивезення побутових відходів, чим порушила вимоги Закону України «Про відходи», яким передбачено, що виконавець послуг з перевезення побутових відходів визначається на конкурсних засадах.

За результатами перевірки Миколаївській міській раді внесено припис щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері повадження з відходами та ціноутворення.